האם כדאי לשתול באדמה או בעציץ?

הוספת עציצים וצמחים שונים לבית ולגינה תסייע להשלים את המראה העיצובי של הבית, להעניק תחושה של אווירה שלווה ונעימה וכמובן לספק לנו מקום טוב ונעים יותר גם לאירוח. אין כמעט בית שאין בו עציצים וגינה שאין בה עצים וצמחי נוף שכן אחרת אין טעם בגינה עצמה. כאן עולה השאלה האם כדאי לשתול את הצמחים באדמה או בעציץ? כיצד זה יכול להשפיע על התפתחותו של הצמח? מה יותר נוח לתחזוקה? וכיצד זה ישפיע על אופן הטיפול?

כיצד תרצו לקשט את הבית והגינה שלכם?

ראשית יהיה עליכם להחליט כיצד אתם רוצים לקשט את הבית והגינה שלכם. האם אתם אוהבים מספר צמחים סולידי שרק יספק מעט תחושה של ירוק וטבע, או שאתם מאוהבים באווירה כפרית ורוצים למלא את הבית והגינה בעצים, צמחים ועציצים שרק יאפשרו לכם לחיות את החלום שלכם ולחיות בתוך הבית שלכם אך כאילו אתם חיים בטבע. לאחר שתבחרו את העציצים שתרצו לשלב בביתכם תוכלו להחליט עם לשתול אותם באדמה או בעציץ.

מהם הפרמטרים לפיהם נחליט אם לשתול באדמה או בעציץ?

יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהאופציות הללו. יש עציצים הזקוקים לשמש ולאוויר הפתוח כדי להתפתח בצורה מיטבית ולכן בדרך כלל יהיה צורך לשתול אותם באדמה בחוץ, למרות שכיום ניתן לשתול צמחים שכאלה גם באדניות ולשים אותם בגינה או במרפסת כך שיקבלו מספיק אור. אם כן אלו הפרמטרים שישפיעו על מיקום הצמח:

1. שורשים – האם הצמח זקוק למקום נרחב להצמחת שורשים? אם כן תצטרכו אדנית גדולה מאוד או בעדיפות לשתול את הצמח באדמה.
2. גודל הצמח – ישנם עצים וצמחים שמתפרסים וגדלים במהירות וזקוקים ליותר שטח, גם מתחת לאדמה וגם מעליה, ולכן בהתאם לגודל העץ או הצמח ייתכן ויהיה עדיף לשקול לשתול אותו באדמה.
3. ניידות – האם אתם רוצים צמח בתוך אדניות/עציץ שתוכלו לנייד ממקום למקום בהתאם לסידור החדש שאתם רוצים בגינה או במרפסת שלכם? במקרה כזה עדיף לשתול את הצמח באדנית או עציץ אחרת הוא יישאר קבוע באדמה בסבירות גבוהה.

היכן נוכל למצוא אדניות ועציצים מתאימים?

אצלנו באלמי תעשיות פלסטיק תמצאו מגוון צמחים, עציצים ואדניות למרפסת ולגינה שלכם. צרו עמנו קשר להצעת מחיר אטרקטיבית וקבלת ייעוץ בכל צורך.